Fair & Green ontwikkelingen

Eerlijke inzichten
Een aantal reacties van deelnemers aan de DDiD training Fair & Green Design

Oliver DeWolf, onderzoek en dienstverlening in Design for Impact,
Howest College University, België

DDiD is een excellent referentiekader voor al wie wil starten met Fair & Green Design. De cursus biedt een uitgebreide waaier aan technieken, contacten en reële case studies aan om van een opportuniteit een succesvol eindproduct te maken.’’

Marie-Gon interieurstylist ‘Stijl & Detail’
“De Fair & Green Design training heeft mij enorm geprikkeld en mijn focus in de juiste richting gezet. Samen met de andere deelnemers aan de verschillende opdrachten werken was echt een eye-opener en iedereen kreeg ook veel feed-back van de groep. Ik ga met veel energie aan de slag met de ingrediënten van deze training!”

Geanne Welles, textielontwerper
Dankzij deze training heb ik enorme vooruitgang geboekt met mijn business plan voor SQUARE.PLAY en heb ik veel inspirerende mensen, brands en retailers ontmoet.

Eerlijke en duurzame labels ontstaan uit Training Fair & Green Design

Een greep uit onze eerlijke doorzetters

Sanna Bleiji / BLEI JI

Spanje / Guatemala
Schoenen en modeaccessoires

‘’Op stap met de Maya’s, afterparty in Spanje’’


 

………………………………………………………………………………………………

duurzame productontwikkeling_DDiDJeske Kapitein / Studio Roex

Nederland / duurzame leren vazen

´´Oriёntatie in Yogjakarta, Indonesië, nu meer controle op productie in Nederland´´

Studio Roex logo_logo

 


………………………………………………………………………………………………

B-Made_pillowBernadette van de Braak / B-MADE

Nepal / Sieraden en interieurtextiel

‘’Ik zit er zo ver in, ik kan nu niet meer terug’’

logo B-Made

………………………………………………………………………………………………

Marnix Dees / Etniks

Postkaarten / Culture Icons

”Sinds de training is veel aan het rollen gegaan en verkoop ik o.a. via de WAAR-winkels”

………………………………………………………………………………………………

Annette Gravendeel / PUUR
Feel Goods

 

 Driebergen / Winkel

“Mijn ideeën verder ontwikkeld en zie hier het resultaat: eigen winkel met een fair en duurzaam assortiment”


 

………………………………………………………………………………………………

Margot Kat / Rootfolk

Nederland / duurzaam woonlabel

”milieuvriendelijk en ambachtelijk geproduceerd, gewoon in Nederland”

………………………………………………………………………………………………

Jantie van der Laan
Fair Basics

Diverse productielanden / duurzame mode online retailer

“Eindelijk kop uit het zand! Kleding op een ecologische en menswaardige manier geproduceerd”

 

 

…………………………………………………………………………………………….

duurzame uitvaartkisten_DDiD

Henny Wilting / afscheidkisten.nl

Duitsland /NL/ Polen / duurzame uitvaartkisten

”In de training mijn uitvaartkisten verder ontwikkeld. Van gerecycled karton of wilgentakken voor grote en kleine dierbaren”

logo_afscheidskisten…………………………………………………………………………………………….

Daisy van Groningen / D-SY|73

Nederland/duurzame mode accessoires

”Oude en nieuwe biologische materialen verbind ik met authentieke technieken zoals sashiko”

………………………………………………………………………………………………

Ping&Moos_Boomtop_DDiDInge Stevens / Ping & Moos

Thailand / Tijdloze woonproducten

”De Thai durfden de uitdaging aan om een heel afwijkend product te maken voor een hoog marktsegment. Iets wat ze normaal niet snel zouden doen”

logo_ping_en_moos

 

 

………………………………………………………………………………………………

Anny&_lamp_DDiDAnke en Nynke Boelens / ANNY&

Nederland/ eigenzinnige woonaccessoires

“Het zou super zijn als er oude ambachten blijven bestaan door onze samenwerking.”
Logo_Anny&_1

 

………………………………………………………………………………………………

Mariken Tetteroo / Trooytoys

Nederland / duurzaam speelgoed

”Alle knuffels zijn gevuld met gerecyclede vezels gewonnen uit afval uit de West-Europese markt”


 


………………………………………………………………………………………………

Petra Hart / E I G E N EIGEN_duurzame-conceptstore

 Nederland/ duurzame  conceptstore

”Mijn passie voor rechtvaardigheid, bijzondere producten en mensen nu verenigd in E I G E N”

EIGEN_logo

 


…………………………………………………………………………………………….
duurzaam kinderspeelgoed_DDiD
Joanne Zwart / Kulaya

India / verantwoorde kinderknuffels

”Blockprinten is een ambacht dat een bestaan kan geven aan families in India”

Kulaya_logo

…………………………………………………………………………………………….

UNC-Urban-Culture-DDiD-bambooGyda Kropff i.s.m. Dinnerware&CO

Wereldwijd / Woonconcept Urban Nature Culture

‘Producten ontstaan uit ontmoetingen over de hele wereld”
…………………………………………………………………………………………….